Marketing, communicatie & verkoop

Cursus "Succesvol presenteren"

Het komt nogal eens voor dat je als leidinggevende “even” voor je medewerkers moet gaan staan om iets te presenteren. Of je moet binnen een hele korte tijd een beknopte presentatie geven over wat jouw bedrijf doet en kan. Ook tijdens vergaderingen en andere bijeenkomsten is de confrontatie met de spanning van het onder druk presenteren een forse uitdaging. Hoe ga je met presentatiestress om en is het geven van een succesvolle en effectieve presentatie te leren. Hoe breng je je boodschap en leer je meer uit je eigen stijl te halen.

Tijdens de training zal geleerd worden om te gaan met de spanning en onzekerheid. De deelnemers worden zich bewust van de eigen stijl en hun sterke kanten. Er zal veel worden geoefend om de presentatievaardigheid naar een hoger plan te tillen. 

 

Deze cursus is ingepland op:
Vrijdag 4 december 2020
 

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande  cursusdatum.

Cursus "Industriële Marketing in de Metaal

In veel technologische bedrijven ligt de focus op kwaliteit, ontwikkeling van producten en de techniek (vernieuwing). Primair is veelal de aandacht gericht op de dagelijkse gang van zaken, waardoor er nauwelijks tijd overblijft om te focussen op de toekomst met veranderende markten, regelgeving, etc. 

Onder “Marketing” wordt verstaan: “alles wat een bedrijf doet om de verkoop van producten of diensten te bevorderen”. Terwijl “Marketing” vaak wordt ervaren als de grote trukendoos om klanten te verleiden of te misleiden. Wat is waar en niet waar, en wat kan marketing nu echt betekenen in onze industriële omgeving? Welke unieke verkoopargumenten zijn nu voor jouw onderneming van belang en waardoor mis je potentiële omzet? 

In onze interactieve cursus wordt geleerd wat marketing voor je eigen onderneming kan betekenen. Gedurende de dag wordt zin van onzin gescheiden, waarbij jargon wordt vermeden. Aan de hand van een raamwerk marketingplan gaan we aan de slag om op een gestructureerde wijze de unieke verkoopargumenten benoemd te krijgen, waardoor je beter in staat bent de klant te overtuigen.

Wat brengt de cursus
- Inspireert en reikt handvatten aan om pragmatische stappen te zetten om de continuïteit van de eigen onderneming op langere termijn te borgen.
-
Het selecteren en benoemen van de unieke verkoopargumenten (USP's) van het te vermarkten product.
- H
et effectief leren omgaan met de specifieke concurrentievoordelen en die om te zetten in een marketingplan voor de eigen organisatie.

Deze cursus is ingepland op:
Donderdag 29 oktober 2020

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande cursusdatum.

Cursus "Vergadertechnieken"
Besluitvormingsprocessen tijdens vergaderingen zijn te beïnvloeden. Welke invloed kan je hebben door het gedrag tijdens de vergadering en welke vaardigheid heb je daar voor nodig? Niet iedere leidinggevende is een professionele ‘vergadertijger’. Toch is de vergadering dikwijls het platform om met elkaar zaken goed af te stemmen. Om dat goed, deskundig en vooral efficiënt te doen wil de Metaalunie Academie de leden van de Koninklijke Metaalunie ondersteunen middels de cursus “Vergadertechnieken”.

 

Deze cursus is ingepland op:

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande  cursusdatum.

Cursus “Social Media in de Metaal”
In deze cursus leer je effectief en efficiënt nieuwe klanten te werven door social media kanalen als LinkedIn, Facebook en Twitter. Ook leer je de succesfactoren en waarde van zakelijk bloggen. Zo kun je inbound marketing succesvol inzetten, verbeter je de positie in Google en maak je het verschil met concurrenten.

Wat leer je in deze cursus?
·         Strategisch gebruik van social media-kanalen.
·         Hoe je je Facebook bedrijfspagina en advertenties optimaal benut.
·         De 'puntjes op de i' van je persoonlijke LinkedIn profiel en hoe je groepen actief kunt gebruiken.
·         Het versterken van je bedrijfsreputatie door LinkedIn bedrijfspagina's en het genereren van een groter bereik door je
          medewerkers als 'ambassadeurs' in te zitten. 

·         Praktische tips om een sterke merkreputatie op te bouwen door middel van bloggen. 
·         Het gebruik van social media management tools en dashboards. 

Deze cursus is ingepland op:
Donderdag 15 oktober 2020


Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik bovenstaande cursusdatum.

Cursus “Leer je werk te verkopen”
Tijdens deze interactieve tweedaagse cursus wordt ingegaan op de eigen doelstellingen van de onderneming, het communicatieaspect van het verkoopproces met bijbehorende onderhandelingstechnieken, het overwinnen van weerstanden, het inventariseren van de klant/ prospect (o.a. door middel van de zgn. Decision Making Unit) en het signaleren van kansen o.a. met behulp van internet.

Aan de orde komen alle vormen en facetten van verkoop: zoals het verkoopgesprek in zijn totaliteit, de verschillende verkoopstijlen afhankelijk van het type klant, het leggen van contacten en het winnen van vertrouwen. Verder het belang van verbale- en non verbale communicatie (lichaamstaal), telefonische verkoop en het winnen van nieuwe klanten d.m.v. gerichte acquisitie.

 

Wat brengt de cursus:
- Geeft kennis over de processen die zich afspelen binnen het verkoopproces, waarbij het verkoopproces in detail wordt onderverdeeld in 8 verschillende stappen;
- Geeft inzicht in de verschillende benaderingstechnieken van de klant/prospect;
- Reikt handvatten aan om op pragmatische wijze verdere stappen te zetten op het gebied van verkoop binnen de eigen onderneming.

 
Deze cursus is ingepland op:
Woensdag 28 oktober 2020 (dag 1) en vrijdag 13 november 2020 (dag 2)

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande cursusdatum.

Cursus “Constructief onderhandelen”
Tijdens deze tweedaagse cursus gaat het over onderhandelen en krijgt u mogelijkheden aangereikt om te onderhandelen zonder dat u daarbij de relatie onnodig onder druk zet. Het doel is om te gaan voor een dialoog waarin beide partijen winnen. U maakt kennis met verschillende onderhandelingsstijlen (waaronder die van uzelf) en met de communicatie in het kader van onderhandelen. Door middel van een onderhandelingsspel en praktijkgerichte oefeningen, waaronder die met een acteur, krijgt u inzicht in uw onderhandelingskwaliteiten en kunt u experimenteren met (nieuwe) vaardigheden. De training kenmerkt zich door relatief weinig theorie, een accent op de praktijk en biedt veel mogelijkheden om te oefenen.

Deze cursus is ingepland op:
Vrijdag 18 september en vrijdag 25 september 2020 (= VOL) 
Dinsdag 24 november en woensdag 2 december 2020

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande  cursusdatum.

Cursus “Succesvol zakendoen met je website”
De cursus is bedoeld voor leden van Koninklijke Metaalunie die via hun website (nog) meer aanvragen willen ontvangen. U werkt op een heel praktische manier aan optimalisatie van uw website. Daarna gaat u stap voor stap werken aan een (nog) betere online vindbaarheid, waarbij er met name wordt gewerkt aan een nog betere positie in Google zonder te adverteren. Praktische tips en quick wins zijn gegarandeerd.

Wat brengt deze cursus?

-    Meer aanvragen via uw website;

-    Verbetering van uw Google positie;

-    Inzicht in kwaliteit van uw website (mobielvriendelijkheid, homepage, concurrentie benchmark);

-    Direct toepasbare tips en tricks;
-    Hogere omzetting van bezoekers naar klanten;

-    Second opinion op vindbaarheid en ontwerp van uw website;

-    Individuele begeleiding door kleinschalige opzet van de cursus.

 

Deze cursus is ingepland op:
Donderdag 3 december 2020

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande cursusdata.

Contact

Contact

Neem vandaag nog contact op met 
Metaalunie Academie


030 605 33 44

info@metaalunieacademie.nl

Metaalunie Academie

Einsteinbaan 1
3439 NJ Nieuwegein

Postbus 2600
3430 GA Nieuwegein

T (030) 605 33 44
F (030) 605 31 22
info@metaalunieacademie.nl