Marketing, communicatie & verkoop

Cursus “Maak een bedrijfsplan”

Het is een wens van menig ondernemer om de eigen organisatie eens kritisch tegen het licht te houden. Hoe kunt u uw bedrijf zo inrichten dat zij de kansen en bedreigingen in de nabije toekomst aankan? Welke vragen dient u te stellen en met welke aannames en beslissingen durft u de toekomst in te gaan? Ga tijdens deze cursus zelf aan de slag met een eerste aanzet voor strategieontwikkeling een bedrijfsplan.

 

Deze cursus is ingepland op: 
Vrijdag 19 april 2024

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande cursusdatum.

Cursus "Succesvol presenteren"

Het komt nogal eens voor dat je als leidinggevende “even” voor je medewerkers moet gaan staan om iets te presenteren. Of je moet binnen een hele korte tijd een beknopte presentatie geven over wat jouw bedrijf doet en kan. Ook tijdens vergaderingen en andere bijeenkomsten is de confrontatie met de spanning van het onder druk presenteren een forse uitdaging. Hoe ga je met presentatiestress om en is het geven van een succesvolle en effectieve presentatie te leren. Hoe breng je je boodschap en leer je meer uit je eigen stijl te halen.

Tijdens de training zal geleerd worden om te gaan met de spanning en onzekerheid. De deelnemers worden zich bewust van de eigen stijl en hun sterke kanten. Er zal veel worden geoefend om de presentatievaardigheid naar een hoger plan te tillen. 

Deze cursus is ingepland op: 
Woensdag 15 mei 2024


 

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande  cursusdatum.



Cursus "Industriële Marketing in de Metaal

In veel technische bedrijven binnen de metaalsector ligt de focus op kwaliteit, ontwikkeling van producten en de techniek (innovatie). Hoofdzakelijk is de aandacht gericht op de dagelijkse gang van zaken, waardoor er nauwelijks tijd overblijft om je te richten op de toekomst met veranderende markten door o.a. gewijzigde regelgeving, concurrentie etc.  

In deze interactieve tweedaagse cursus wordt uitgelegd wat marketing voor jouw eigen onderneming kan betekenen. 
Aan de hand van een raamwerk marketingplan gaan we aan de slag om de unieke verkoopargumenten
(USP's) benoemd te krijgen. Ook wordt ingegaan hoe je op gestructureerde wijze een verkoopplan kunt opstellen om hierdoor te komen tot een zo efficiënt mogelijke marktbenadering door o.a. het opstellen van een klantenpiramide.

Wat neem je mee naar huis
- Een visie om de continuïteit van je onderneming op langere termijn te borgen.
- Het opstellen van een lijst van de verkoopargumenten van je product of dienst.
- Een goed beeld van je concurrentievoordelen.
- Inspiratie en nieuwe ideeën voor promotionele activiteiten.
- Een concreet marketingplan en verkoopplan voor je organisatie.

Deze cursus is ingepland op: 
Donderdag 25 april (dag 1) en donderdag 16 mei 2024 (dag 2)



Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande cursusdatum.

Cursus “Social Media in de Metaal”

In deze cursus leer je effectief en efficiënt nieuwe klanten te werven door social media kanalen als LinkedIn, Facebook en Twitter. Ook leer je de succesfactoren en waarde van zakelijk bloggen. Zo kun je inbound marketing succesvol inzetten, verbeter je de positie in Google en maak je het verschil met concurrenten.

Wat leer je in deze cursus?
·         Strategisch gebruik van social media-kanalen.
·         Hoe je je Facebook bedrijfspagina en advertenties optimaal benut.
·         De 'puntjes op de i' van je persoonlijke LinkedIn profiel en hoe je groepen actief kunt gebruiken.
·         Het versterken van je bedrijfsreputatie door LinkedIn bedrijfspagina's en het genereren van een groter bereik door je
          medewerkers als 'ambassadeurs' in te zitten. 

·         Praktische tips om een sterke merkreputatie op te bouwen door middel van bloggen. 
·         Het gebruik van social media management tools en dashboards. 

Deze cursus is ingepland op:
Dinsdag 23 april 2024


Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik bovenstaande cursusdatum.

Cursus “Leer je werk te verkopen”
Tijdens deze interactieve tweedaagse cursus wordt ingegaan op de eigen doelstellingen van de onderneming, het communicatieaspect van het verkoopproces met bijbehorende onderhandelingstechnieken, het overwinnen van weerstanden, het inventariseren van de klant/prospect (o.a. door middel van de zgn. Decision Making Unit) en het signaleren van kansen o.a. met behulp van internet (o.a. LinkedIn).

Aan de orde komen alle vormen en facetten van ‘verkoop’: zoals het verkoopgesprek in zijn totaliteit, de verschillende verkoopstijlen afhankelijk van het type klant, het leggen van contacten en het winnen van vertrouwen. Verder het belang van verbale- en non verbale communicatie (lichaamstaal) en de diverse persoonlijkheidstypen, telefonische verkoop en het winnen van nieuwe klanten door middel van gerichte acquisitie.

Wat brengt de cursus
-
Geeft kennis over de processen die zich afspelen binnen het verkoopproces, waarbij het verkoopproces in detail wordt onderverdeeld in 8 verschillende stappen van voorbereiding t/m het afsluiten;   - Geeft inzicht in de verschillende benaderingstechnieken van de klant/prospect;
- Reikt handvatten aan om op pragmatische wijze verdere stappen te zetten op het gebied van verkoop binnen de eigen onderneming.

Deze cursus is ingepland op:
Woensdag 15 mei (dag 1) en donderdag 30 mei 2024 (dag 2) (=VOL)
Dinsdag 11 juni (dag 1) en donderdag 20 juni 2024 (dag 2)

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande cursusdatum.

Cursus “Constructief onderhandelen”
Tijdens deze tweedaagse cursus krijgt u mogelijkheden aangereikt om te onderhandelen zonder dat u daarbij de relatie onnodig onder druk zet. Het doel is om te gaan voor een dialoog waarin beide partijen winnen. U maakt kennis met verschillende onderhandelingsstijlen (waaronder die van uzelf) en met de communicatie in het kader van onderhandelen. Door middel van een onderhandelingsspel en praktijkgerichte oefeningen, waaronder die met een acteur, krijgt u inzicht in uw onderhandelingskwaliteiten en kunt u experimenteren met (nieuwe) vaardigheden. De training kenmerkt zich door relatief weinig theorie, een accent op de praktijk en biedt veel mogelijkheden om te oefenen.

Deze cursus is ingepland op:
Vrijdag 24 mei 2024 (dag 1) en vrijdag 31 mei 2024 (dag 2)

Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande  cursusdatum.

Cursus “Website en zoekmachine optimalisatie”
Deze cursus is bedoeld voor leden van Koninklijke Metaalunie die hun website naar een (nog) hoger niveau willen tillen. Je werkt op een praktische manier aan de optimalisatie en gebruiksvriendelijkheid van de website. Daarna ga je stap voor stap werken aan een (nog) betere online vindbaarheid, waarbij met name wordt gewerkt aan een nog betere positie in zoekmachines zoals Google. 

De cursus richt zich op het verbeteren van de zogeheten ‘organische zoekresultaten’. Ofwel, het verbeteren van de positie van de website in zoekmachines, zonder te adverteren. Praktische tips en quick wins zijn gegarandeerd.

Wat brengt deze cursus?
Verbetering van je positie in de zoekmachines;
Inzicht in kwaliteit van de website (gebruiksgemak, mobielvriendelijkheid, homepage, productpagina’s);
Direct toepasbare tips en tricks;
Hogere omzetting van bezoekers naar klanten;
Meer aanvragen via de website;
Second opinion op vindbaarheid en ontwerp van de website;
Individuele begeleiding door kleinschalige opzet van de cursus.

 

Deze cursus is ingepland op:
Dinsdag 16 april 2024


Voor meer informatie en de subsidiemogelijkheden klik op bovenstaande cursusdata.

Contact

Contact

Neem vandaag nog contact op met 
Metaalunie Academie


030 605 33 44

info@metaalunieacademie.nl

Metaalunie Academie

Einsteinbaan 1
3439 NJ Nieuwegein

Postbus 2600
3430 GA Nieuwegein

T (030) 605 33 44
F (030) 605 31 22
info@metaalunieacademie.nl